فرماندار داراب از کاهش چشم گیر ابتلا به کرونا در این شهرستان از ۶۰ نفر به زیر ۱۰ نفر در روز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 09 December 2020

تابناک  فارس به نقل از مهر:اصغر فرودی  با بیان اینکه به اعلام وضعیت قرمز در شهرستان داراب اعتراض داشتیم افزود: اختلاف نظر بین دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در خصوص اعلام وضعیت قرمز در داراب وجود داشت و دلیل آن آمار بیماران بستری شده‌ای است که ۴۰ درصد آن ورودی سایر شهرستانها به داراب است.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی مسئولان شهرستان و ستاد مقابله با کرونا داراب افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور ۸۷ نفر فوتی در داراب داشتیم که اکثراً مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

فرودی خاطر نشان کرد: تا امروز بالغ بر ۲ هزار و و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در داراب وجود داشته است که اکثراً پس از بهبودی کامل به زندگی بازگشتند.

فرماندار داراب با بیان اینکه اقدامات ویژه ای در این زمینه توسط ستاد مقابله با کرونا داراب انجام شده است افزود: تمامی گروه‌های اصناف به جز گروه یک در داراب تعطیل هستند که این مورد با همکاری خوب مردم و اصناف در حال انجام است.

فرودی در ادامه خاطر نشان کرد: ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان مسدود است و به جز دو ورودی اصلی که با حضور نیروهای انتظامی کنترل می‌شود هیچ‌گونه ورود به شهرستان صورت نمی‌گیرد و افراد جهت خروج نیز نیازمند مشخص نمودن هدف از خروج می‌باشند.

فرماندار داراب با اشاره به اینکه ادارات این شهرستان با یک سوم نیروهای خود در حال فعالیت هستند افزود: در هفته گذشته شاهد کاهش چشمگیر ابتلاء به کرونا در داراب بودیم و آمار مبتلایان از ۶۰ نفر در روز به ۱۶ نفر رسیده همچنین ورودی به بیمارستانها در ۱۰ روز اخیر به زیر ۱۰ مبتلا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته تنها ۳ بیمار بدحال در بیمارستان‌های داراب حضور پیدا کردند افزود: بیماران بستری نیز از ۴۵ نفر به ۲۳ نفر کاهش پیدا کرده است.

فرودی ضمن قدردانی از همکاری عموم مردم در رعایت قوانین افزود: توصیه ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و پرهیز از شرکت در مراسم شادی و عزا و دورهمی های خانوادگی که اصلی ترین محل ابتلای به کرونا است.

فرماندار داراب با بیان اینکه برپایی هرگونه مراسم عروسی، عزا و ترحیم در شهرستان داراب ممنوع است افزود: دادستانی تا کنون در این زمینه اقدامات جدی انجام داده و با عاملان برپایی برخورد جدی صورت گرفته است‌.

فرودی افزود: محدودیت‌های جدی در زمینه مراسم تشییع و ترحیم اعلام شده و در بحث غسل و به خاکسپاری بیماران کرونایی شهرداری‌ها با رعایت موارد بهداشتی در حال انجام کار هستند.

برچسب ها: کرونا ، داراب ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار